Nak Cari Apa?Taip Di Sini

"Peluang yang besar itu datang secara tiba-tiba....... datang tidak menentu masa...... datang disaat kita kesempitan atau kesusahan. Nilailah peluang itu secara bijaksana. Rebutlah peluang yang besar itu, kerana peluang yang besar itu boleh berlalu dengan tiba-tiba. Jangan jadikan Seribu Alasan untuk tidak merebut peluang yang besar itu!”

Nak Gaji Setiap 21 hb?

Lokasi :Dimana-mana sahaja(online/offline)

Masa Bekerja : Fleksibel(bila-bila masa)

Part time/Full time

Syarat-syarat:

1.Warganegara Malaysia

2.Berumur 12 tahun dan ke atas

3.Ada Handphone

4.Ada Akaun Bank

Jika anda melepasi syarat di atas,"Tahniah" anda layak.

Nak GAJI 21HB DARI RUMAH?SILA MASUKKAN NAMA & EMAIL ANDA UTK SAYA MEMBERIKAN MAKLUMAT LENGKAP!

Full name

E-mail address

Nak Gaji Setiap 21 Hari Bulan Dari Rumah?

Friday, 7 March 2014

Naluri Dan Deria Keenam Seorang Isteri

Teks:Nur Balqis Qahira


Salam Ceria Dan Hai,

Selamat Hari Wanita untuk semua wanita tanpa mengira di mana anda berada.

Wanita adalah makhluk yang dijadikan ALLAH SWT dengan seribu satu misteri.Wanita yang bergelar isteri dan ibu juga mempunyai naluri /instinct atau deria keenam yang sangat kuat.Ya,memang betul.Saya mengakuinya kerana saya merasainya.

Suatu petang,selepas membuang sampah ke dalam tong sampah yang berada di luar rumah,saya tidak mengunci pintu pagar rumah.Sebaliknya,saya terus berdiri di hadapan pintu pagar dan hati kecil saya berkata yang suami saya akan balik dalam masa 5 minit lagi.

Sebentar kemudian,kedengaran bunyi kenderaan suami saya dan saya terus berdiri di situ.Ya,ramalan saya tepat sekali.Subhanallah!

Saya pun memberitahu kepadanya yang saya merasakan bahawa dia sedang dalam perjalanan balik.Suami saya bertanya dengan penuh kehairanan"Betul ke?"

yup .



Ada satu kes berkaitan dengan instinct isteri.Ni pun pengalaman saya jugak.

Suatu petang,suami kata dia nak masuk kem(tentera).Dia kata nak masuk kem sekejap.

Saya pun tunggu sampai lewat petang.Saya berasa tak sedap hati.
Saya call berkali-kali tetapi tak dijawab.Saya rasa ada sesuatu yang tak kena dan mengalirkan air mata dengan tiba-tiba.Namun,saya tetap call berkali-kali dengan harapan dia menjawab panggilan telefon.

Selepas puas call berkali-kali,kedengaran suara wanita yang menjawab panggilan.Tersentap seketika.Wanita itu berkata bahawa dia terlanggar suami saya yang sedang menaiki motosikal di jalan raya.

Helmet pecah dan motosikal juga rosak.Tetapi,nasib menyebelahi kerana suami hanya luka di kepala akibat terhempas di jalan raya.

Ya,inilah instinct atau deria keenam yang dimiliki oleh wanita yang bergelar isteri.

Suami ibarat pohon besar yang melindungi isteri dari sebarang ancaman.Suami juga ibarat pengganti ibu bapa kepada isteri selepas bernikah.Isteri ibarat tiang yang sentiasa menyokong suami untuk terus berdiri teguh.

Wahai kaum Adam,ingatlah bahawa kamu tidak mampu berdiri tanpa perempuan yang bergelar isteri.Kamu adalah pemimpin kepada keluarga kamu bukan mengheret ke lembah hina.

Keseronokan dunia hanya sementara,kelak akhirat yang kekal jua.Isterimulah penemanmu di syurga,bukan perempuan perosak yang akan mengikutimu.

Ingat,isteri tetap setia walaupun kaum Adam dalam kesusahan.

Saya selalu terbaca tentang ayat ini,"Wanita diuji saat suami tak punya apa-apa,lelaki diuji saat punyai segalanya".

Hargailah wanita kerana yang melahirkan kita juga seorang wanita!

Bersabarlah wahai kaum sejenis ku yang sedang menempuh dugaan yang sangat hebat!  





No comments:

Post a Comment

NAK INCOME SETIAP 21HB?

Sila masukkan maklumat diri anda untuk membolehkan saya menghantar maklumat lengkap tentang BISNES PREPAID TONEEXCEL ini.
Nama
Email
No.Telefon

Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...