Nak Gaji Setiap21 hb?

Lokasi :Dimana-mana sahaja(online/offline)

Masa Bekerja : Fleksibel(bila-bila masa)

Part time/Full time

Syarat-syarat:

1.Warganegara Malaysia

2.Berumur 12 tahun dan ke atas

3.Ada Handphone

4.Ada Akaun Bank

Jika anda melepasi syarat di atas,"Tahniah" anda layak.

Nak GAJI 21HB DARI RUMAH?SILA MASUKKAN NAMA & EMAIL ANDA UTK SAYA MEMBERIKAN MAKLUMAT LENGKAP!

Nama

No.Telefon

Emel

Saturday, 17 December 2016

Suri Rumah Juga Boleh Mencarum KWSP/EPF

 Teks :Nur Balqis Qahira

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja(KWSP)

Antara kelebihan KWSP/EPF ialah :

1.Simpanan Untuk Bekalan Hari Tua
Sebagai salah satu platform untuk "forgotten saving".Simpanan untuk dilupakan.Bila menyimpan di KWSP,kita tak boleh usik duit tu sehingga berumur 50 tahun dan 55 tahun.Jangan acah-acah nak biarkan duit simpanan dalam akaun bank kalau hati tak kental.😁

2.Boleh Membeli Rumah dan Kereta Atas Nama Sendiri

Di sini saya nak kongsikan Cara Mencarum KWSP untuk golongan yang bekerja sendiri seperti suri rumah,blogger,internet marketer,petani,penjaja,pemandu teksi,nelayan dan golongan yang tidak mempunyai pendapatan tetap.

Skim Simpanan Persaraan 1 Malaysia

Melalui skim ni,korang boleh mencarum secara sukarela,fleksibel,tak wajib mencarum setiap bulan. Ikut korang sendiri.Minima RM50 sebulan dan maksimum RM60 000 setahun.







Syarat Daftar Skim Simpanan Persaraan 1Malaysia

SYARAT-SYARAT KELAYAKAN

1.Warganegara Malaysia

2.'Orang yang Bekerja Sendiri' .Ertinya mana-mana orang yang melakukan sesuatu pekerjaan yang mendatangkan hasil dan bukannya seorang pekerja.

3.Minimum baki penyata KWSP korang wajib RM1200 dan ke atas.Tak kisahlah Akaun 1 atau Akaun 2.

Cara Daftar

1.Pergi ke mana-mana pejabat KWSP. Hari tu saya buat di KWSP Seremban. Jangan lupa fotostat IC siap2.Pen hitam bawak siap-siap supaya tak tunggu turn lama-lama semata-mata untuk isi borang.

2.Sila print penyata KWSP korang terlebih dahulu kat mesin yang tersedia di pejabat KWSP.

3.Mintak borang Skim Simpanan Persaraan 1 Malaysia kat staff kaunter hadapan.Saya mintak borang untuk update penama/pewaris siap-siap.

4.Isi borang guna pen HITAM ya.Jangan tulis guna pen biru.Kalau korang tulis guna pen biru,tak pasal-pasal staff KWSP suruh isi borang lagi sekali.

5.Dah isi borang,baru boleh amek nombor giliran (kaunter tempat korang mintak borang tu)

6.Tunggu giliran korang sambil main handphone 😁

7.Bila urusan dah selesai,korang dah boleh mencarum sendiri di hujung jari.

RAHSIA REZEKI,KLIK SINI

Jangan lupa daftar i-akaun supaya senang nak tukar alamat dan tengok baki serta transaksi akaun KWSP korang.

I-akaun ni korang boleh register sendiri melalui laman web KWSP.

OK,macam mane mencarum sendiri?

Selain pejabat KWSP,korang boleh mencarum melalui Maybank,BSN,RHB,PBB

dan yang paling senang dan cepat ialah melalui Maybank2u.Di hujung jari korang.Di skrin smartphone atau laptop.Sambil baring pun boleh mencarum KWSP sendiri.Tak sampai 5 minit.Tak payah susah-susah heret anak-anak kecik keluar beratur kat bank.

Mencarum KWSP semudah 123 melalui Maybank2u.

Caruman sendiri yang dimasukkan ke dalam akaun KWSP adalah berdasarkan kepada peratusan berikut :

Akaun 1 : 70% daripada caruman bulanan

Akaun 2 : 30% daripada caruman bulanan



Komisen Toneexcel dah masuk,😊,Simkad Toneexcel  tak pernah berhenti membayar saya sejak Disember 2013 sehingga sekarang.Toneexcel sentiasa bayar awal daripada tarikh yg dijanjikan,sepatutnya 21 hb,tapi 15 hb Toneexcel dah bayar .Simkad korang macam mana?Ada bagi apa-apa pulangan tak?Syukur dapat jana pendapatan dengan Referral Program Toneexcel santai2 ni,Kerja sekali dibayar berkali2.Nak dibayar setiap 21 hb?


SUMBANGAN KERAJAAN DAN PENGKREDITAN - SKIM SIMPANAN PERSARAAN 1MALAYSIA

Di samping dividen tahunan, Simpanan Persaraan 1Malaysia juga akan menerima sumbangan Kerajaan sebanyak 10% tertakluk kepada jumlah maksimum sebanyak RM120 setahun (Kadar baru berkuatkuasa 1 Januari 2014). Sumbangan Kerajaan ini hanya untuk tempoh 4 tahun mulai tahun 2014 – 2017.

Ahli yang mempunyai caruman majikan secara tetap (bekerja dan mempunyai pendapatan tetap) tidak layak untuk menerima sumbangan kerajaan.

Sumbangan kerajaan hanya terhad kepada ahli yang berumur kurang 55 tahun sahaja.

KWSP akan membuat tuntutan sumbangan Kerajaan sebanyak 2 kali setahun berdasarkan caruman bagi tempoh separuh tahun pertama dan separuh tahun kedua setiap tahun.

Sumbangan Kerajaan akan dikreditkan ke akaun ahli sebaik sahaja ianya diterima daripada pihak Kerajaan

Kalau korang tak melepasi syarat daftar Skim Simpanan Persaraan 1 Malaysia disebabkan korang belum ada Akaun KWSP atau baki Akaun korang tak cukup RM1200,jangan risau.

Korang masih boleh mencarum sendiri melalui skim Caruman Pilihan Sendiri. Proses sama macam yang saya terangkan tadi.

Beza Skim Simpanan Persaraan 1 Malaysia dan Caruman Pilihan Sendiri ialah :


Di samping dividen tahunan,
Skim Simpanan Persaraan 1 Malaysia ada sumbangan 10% daripada kerajaan .Maksimum RM120(tahun 2014-2016).Sebelum tahun 2014,kerajaan bagi sumbangan 5% sahaja dan maksimum RM60

Tahun depan dan seterusnya belum diumumkan lagi.

Manakala,Caruman Pilihan Sendiri pulak takde sumbangan daripada kerajaan tetapi layak mendapat dividen tahunan.



Semoga suri rumah lebih ramai terbuka minda untuk mencarum KWSP sendiri sebagai bekalan di usia tua nanti.Kalau bukan untuk diri sendiri,untuk waris especially anak-anak.

Terima kasih baca sampai habis.

Rahsia Tingkatkan Follower & Letupkan Jualan di Instagram(KLIK)

ps:Nak dibayar setiap 21 hari bulan dari rumah,sila WhatsApp +6010-7790237😊 Bila ada pendapatan sendiri,boleh mencarum KWSP sendiri tiap-tiap bulan.

Hargai Masa Sekarang Dan Beringat Masa Depan.

Ditulis oleh;
Nur Balqis Qahira
Love Yourself


No comments:

Post a Comment

NAK INCOME SETIAP 21HB?

Sila masukkan maklumat diri anda untuk membolehkan saya menghantar maklumat lengkap tentang BISNES PREPAID TONEEXCEL ini.
Nama
Email
No.Telefon

Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...